نکات کلیدی طراحی لوگو

فهرست مقاله

نکات کلیدی طراحی لوگو

یک نام تجاری مجموعه ای از کارهای گرافیکی است که تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار شما دارد .

در این مقاله ، مطالب کاربردی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک زیادی میکند . در ادامه مباحثی مانند :

  • چرا مهم است که لوگو خود را طراحی و ایجاد کنید ؟
  • چگونه لوگوی خود را طراحی کرده و از اشتباهات اجتناب کنید ؟

 

چرا یک لوگو طراحی  و ایجاد میکنید؟

لوگوی شما تصویر شرکت شما را نشان می دهد و آن پایه و اساس هویت بصری شرکت و ارزش های آن

را بیان می کند. لوگو اجازه می دهد مشتریان در یک نگاه صنعت، خدمات و محصولات و …  شرکت شما را

شناسایی کنند. به طور کلی، هنگامی که شما نام تجاری خود را ایجاد می کنید، هدف  شما  ساخت  یک

پایگاه مشتری و حفظ آن است. در این روند است  که  لوگوی  شما  اهمیت  خود  را با تأثیر قابل توجهی بر

مشتریان آینده شما نشان می دهد. در واقع، یک لوگو اولین تصور است  که مردم از نام  تجاری  شما  دارند

بنابراین ضروری است که آن را منحصر به فرد، تاثیر گذار باشد .

بنابراین ضروری است که طراحی لوگو ،  آرم خود را از دست ندهید و اطمینان حاصل کنید که از طریق آرم

خود اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما ارائه می کنید. برای اینکه شما از رقبای خود جدا شوید باید لوگو

خودتان را ایجاد کنید ، لوگو باعث این می شود که اعتبار شما دو چندان شود و تاثیر مستقیمی با مشتریان

دارد . برای انجام این کار، باید با انجام تجزیه و تحلیل جامع از شرکت خود برای تعیین مخاطبان مورد نظر و

ارزش های شرکت اقدام نمود .

7 سوال برای پرسیدن قبل ازطراحی لوگو – نکات کلیدی طراحی لوگو

برخلاف آنچه که مردم تصور می کنند، ایجاد یک لوگو آسان نیست. قبل از اینکه فرآیند طراحی لوگو را آغاز کنید،

باید سؤالات خود را بپرسید. همه چیز باید در نظر گرفته شود، شما باید چیزی را به شانس نگذارید. علاوه بر

شناسایی ویژگی ها و استراتژی های کسب و کار شما، در اینجا سوالاتی است که باید پاسخ دهید:

  •  فعالیت شرکت شما در چه بخشی است ؟
  •  چه محصولات و خدمات را ارائه می دهید؟
  •  مخاطبان هدف شما چه کسانی هستنید ؟
  •  رقبا اصلی شما چه کسانی هستند و چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهند؟
  •  کدام رنگ بهترین گزینه برای شرکت شماست؟
  •  به نظر شما، آیا ویژگی مهمی در لوگو ، آرم شما وجود دارد؟
  •  چه استفاده ای از لوگوی خود می خواهید انجام دهید؟

 

هنگامی که تمام پاسخ های این سؤالات را پاسخ دادید، وقت آن رسیده تا لوگو ، آرم خود را ایجاد کنید.

 

چگونه موفق به طراحی لوگو می شوید؟

مخاطب هدف

 

قبل از شروع به طراحی و ایجاد لوگو ، آرم شرکت شما مهم است که مخاطبان هدف خود را خوب بشناسید .

بنابراین، شما می توانید تایپوگرافی، رنگ ها و تمام عناصر دیگر لوگوی خود را انتخاب کنید تا این یکی به همان

اندازه مؤثر باشد و مخاطب هدف شما را جذب کند.

 

ساده، منحصر به فرد و به یاد ماندنی

هدف شما برای طراحی و ایجاد لوگو ، آرم این باشد که مردم باید آن را به سرعت و کارآمد حفظ کنند. لوگو اغلب

اولین چیزی است که مردم در مورد کسب و کار شما می بینند و این چیزی است که آنها را به عقب بازگرداند

یعنی اینکه وقتی لوگو شما را

دیدند در ذهن خود حفظ میکنند و دفعات بعدی آن را در ذهن خود دارند . به عنوان مثال، اگر ما لوگو ، آرم شرکت های

بزرگی مانند اپل، نایک یا مک دونالد را به شما نشان بدهیم ، شما مطمئنا آنها را در یک نگاه می توانید شناسایی کنید.

چرا؟  زیرا این لوگو ، آرم ها دارای یک طراحی ساده و منحصر به فرد هستند که به راحتی قابل تشخیص باشند.

جزئیات زیادی در لوگو خود وارد نکنید، سادگی را انتخاب کنید. اگر آرم خود را با جزئیات بیش از حد شلوغ کنید،

بسیار کمتر قابل خواندن خواهد بود و هنگامی که در سایز کوچک چاپ می شود، تاثیر کمتری خواهد داشت. لوگوی

خود را برجسته جلوه دهید و توجه مشتریان و مشتریان آینده خود را جلب کنید: آن را منحصر به فرد کنید. لوگوی

شما باید بلافاصله قابل درک و مرتبط با کسب و کار شما باشد. لوگوی ساده و منحصر به فرد به راحتی به حافظه

مصرف کنندگان باقی خواهد ماند.

 

رنگ

رنگ های لوگو شما می تواند در مورد شرکت و محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید، بسیار تاثیر گذار باشد.

رنگ اولین عنصر است که مردم روی لوگو ، آرم شما متوجه خواهند شد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که انتخاب

مناسب رنگها را انجام دهید، زیرا این امر قطعا تاثیری بلند مدت بر روی شرکت شما خواهد داشت.

برای جلوگیری از اثر ” رنگین کمان”، توصیه می کنیم نهایتا 2 یا 3 رنگ در لوگو خود استفاده کنید. علاوه بر این، مطمئن

شوید لوگوی خود خوانا است و دارای یک اثر خوب در رنگهای سیاه و سفید است، چرا که یک فرصت خوب وجود دارد چرا

که باید درچاپ سیاه و سفید هم تاثیر خود را داشته باشد .

بر اساس یک نظرسنجی از 100 برند برتر در جهان در سال 2017، رنگ قرمز بیشترین رنگ مورد استفاده دربین لوگو ،

آرم های طراحی شده است. به طور متوسط ​​35٪ از این آرم ها قرمز هستند در حالی که 33٪ از آبی و 31٪ سیاه و

سفید استفاده می کنند. علاوه بر این، حداقل 90٪ از این لوگوها تنها از یک یا دو رنگ استفاده می کنند در حالی که

10٪ از آنها از سه یا بیشتر رنگ ها استفاده می کنند.

 

فن چاپ

 

تایپوگرافی ، یکی از مدل های لوگوها می باشد که در آن نکات خیلی مهمی در نظر گرفته می شود و انتخاب فونت های

مناسب در لوگو ، آرم می تواند کمک شایانی به ما کمک کند . در ادامه توضیحاتی را خدمت شما عرض میکنیم :

 

نکات کلیدی طراحی لوگو – فونت

 

متن لوگو، یا نام شرکت و یا شعار شما در  یک تایپوگرافیباید  ساده، روشن و به راحتی قابل خواندن باشد. همچنین به

شدت توصیه می شود که بیش از دو نوع مختلف فونت در لوگوی خود استفاده نکنید. قبل از انتخاب نهایی خود، باید بدانید

که چه زمانی، چه سبک و چه ارزشهای را بازتاب می کند. انتخاب بدی از تایپوگرافی می تواند لوگوی شما را به اثری

متضاد از آنچه که تا کنون گفتیم ، به ارمغان بیاورد .

 

نکات کلیدی طراحی لوگو – اهمیت انتخاب تایپوگرافی

انتخاب تایپوگرافی یک گام مهمی در ایجاد یک لوگو است. در واقع، فونت انتخاب شده در سراسر هویت سازمانی شرکت تاثیر

گذار است ، از کارت ویزیت  تا استفاده در وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، ضروری است که در انتخاب فونت های

شرکت دقت زیادی شود .

 

ماندگاری

برای حفظ زمان و عقلانیت مشتریان خود، لوگوی شما نباید روندهای لحظه ای را دنبال کند. این ها کمی شبیه به مد هستند، به

طوری که آنها اغلب تغییر می کنند.

بهتر است که آرم شما تا حد امکان بی حد و حصر باشد، بنابراین لازم نیست که آن را جایگزین کنید یا تغییرات بزرگی در آینده ای

نزدیک انجام دهید. تغییر لوگو به سرعت و یا اغلب می تواند به کسب و کار شما صدمه بزند: شما باید زمان را برای استفاده و

ارتباط با شرکت خود به مردم بدهید.

 

برای مثال : آرم های محبوب که در طول زمان ماندگاری خود را حفظ کرده اند مانند لوگو ، آرم Nike و BMW که این دو برند  بین المللی

شناخته شده هستند و توانسته اند مفهوم اساسی و کارایی لوگو خود را حفظ کنند، در حالیکه تغییرات اندکی ایجاد کرده اند.

 

نکات کلیدی طراحی لوگو

 

طراحی بصورت وکتور – نکات کلیدی طراحی لوگو

عنصر مهم دیگر در موفقیت طراحی آرم شما استفاده از نرم افزار های وکتوری است زیرا در همه ی طرح های شرکت مثل کارت ویزیت ،

بروشور ، کاتالوگ ، اینفوگرافیک ها و … لوگو باید در اندازه های مختلفی کوچک و بزرگ تبدیل شود که  برای اینکه همه رسانه ها مناسب

باشند، لوگوی شما باید در قالب بردار(وکتور) ایجاد شود. این امر باعث می شود که همان کیفیت را حفظ کند، چه  در اندازه های بسیار

بزرگ باشد مانند یک بنر چند متری و یا در اندازه های بسیار کوچک باشد . مانند : آرم شرکت شما باید همان تاثیری را که شما بر روی

صفحه نمایش گوشی خود دارد را بر روی یک تابلو تبلیغاتی بزرگ بزرگ داشته باشید .

 

از خطاهای زیر دوری کنید .

  • کپی و چسباندن

یکی از بدترین اشتباهاتی که در هنگام طراحی لوگوی شما انجام می شود کپی کردن و چسباندن آرم یا عناصر موجود در آن لوگو است.

بد نیست که از پروژه های که دوست دارید الهام بگیرید ، اما باید مراقب باشید زیرا فاصله ای بین الهام گرفتن و کپی کردن وجود ندارد.

اصلاح رنگ و متن آرم موجود و یا ترکیب عناصر لوگویی که دوست دارید با استفاده از آنها، یک عمل بد در هنگام طراحی آرم شما است.

کسانی هستند که بدنبال طراحی لوگو با هزینه های ناچیز می باشند و در آخر یک طرح کپی شده و بدرد نخور نصیبشان می شود .

هدف از طراحی لوگو ، آرم، منحصر به فرد بودن است و ساده باشد برای یادآوری و باید از رقبای شما متفاوت باشد. اگر آرم شما مانند

یک یا چند آرم دیگر ظاهر شود، چه در همان زمینه یا نه، اثرش را از دست خواهد داد هیچ تاثیری در بین مردم و مخاطبان شما وجود ندارد .

 

نکات کلیدی طراحی لوگو

 

پیام های دوگانه و پنهان

انتخاب رنگ و تایپوگرافی در طراحي لوگو بسیار مهم است، اما انتخاب عناصری که آن را انجام می دهند و طرح آنها نیز ضروری است.

قبل از انتخاب نهایی لوگوی خود ، مطمئن شوید که هیچ معنایی دوگانه وجود ندارد، چرا  که گاهی اوقات لوگو ها می توانند گیج کننده

و یا حتی  به چهره کسب و کار شما آسیب برسانند. در ادامه متضاد این جمله را هم برای شما عرض میکنیم که لوگوهایی هم هستند

که دارای چند مفهوم پنهان و مثبت در خود دارند .

 

نکات کلیدی طراحی لوگو – لوگوهای دو طرفه

باید به معانی دوگانه توجه کرد، بعضی از شرکتها توانایی یک یا چند پیام تاثیرگذار را در لوگو خود به طور چشمگیری پنهان می کنند.

لوگوی آمازون یک نمونه بسیار خوبی است: شامل دو پیام مخفی است که به طور کامل شرکت را معرفی می کنند. در واقع، فلش

نارنجی زیر آرم از حرف ” A” به حرف “Z”  اشاره می کند تا نشان دهد طیف وسیعی از محصولات که توسط فروشگاه آنلاین فروخته

می شود. در شکل لبخند، این فلش همچنین نشان دهنده رضایت مشتریان در هنگام خرید آنلاین در وب سایت شرکت است.

 

نکات کلیدی طراحی لوگو – Amazon Logo

همانطور که قبلا مشاهده کردیم، می توان از عناصر گرافیکی آرم برای مخفی کردن یک یا چند پیام استفاده کرد، اما همچنین می توان

از مناطق منفی (مناطق سفید یا مناطق خالی) استفاده کرد. این مورد برای FedEx است که دارای یکی از آرم هایی است که بهترین

استفاده از مناطق منفی را کرده است. اگر به تصویر زیر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فلش در ناحیه سفید بین آخرین “e” و “x”

پنهان است. این فلش برای تایید سرعت و دقت FedEx در تحویل استفاده می شود.

 

نکات کلیدی طراحی لوگو

 

  • آرم خود را خودتان بسازید

برای طراحی لوگو به یک طراح اعتماد کنید زیرا یک طراح اطلاعات زیادی را می داند و تواند با توجه با نیاز های شما

لوگو شما را طراحی کند . اگر به نرم افزار های گرافیکی آشنایی دارید و قصد این را دارید که خودتان لوگو کسب و کار تان

را طراحی کنید مرتکب اشتباه میشوید . یک مثال معروف هست که حتما به گوش شما هم خورده است که : هر کاری را

به کاردان آن بسپارید . پیشنهاد ما به شما این است چون بحث های گرافیکی یک شرکت در نگرش مردم تاثیر گذار است و

اگربدون تخصص و هدفی اقدام به طراحی آرم کنید با شکست روبرو میشوید .

 

  • موارد ناخواسته

جلوه های ویژه می تواند در فیلم های زیبا و چشمگیر باشد، اما در لوگوی شما، این همان داستان نیست. از سایه ها،

انعکاس ها، فلاش های نور، بافت ها و غیره صرفه نظر کنید. زیرا در هنگام چاپ به مشکل بر می خوردید پس لوگویی را

طراحی کنید که در تمام کارها قایل استفاده و چاپ باشد .

 

  • از عکس استفاده کنید

شما باید بدانید که یک عکس لوگو نیست و یک فایل وکتور محسوب نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم از استفاده از یک

عکس در لوگوی خود اجتناب کنید.

 

 

نکات کلیدی طراحی لوگو – انواع لوگوهای محبوب

قبل از اینکه شما شروع به طراحی لوگوی خود کنید دانستن انواع لوگو میتواند مفید واقع شود پس در ادامه به معرفی انواع

لوگو ها میپردازیم .

 

نکات کلیدی طراحی لوگو – انواع لوگو های رایج  :

 

لوگو ابتدایی

وقتی نام یک شرکت بیش از حد طولانی و یا بیش از حد پیچیده است، گاهی اوقات اسم های اولیه در لوگو استفاده می شود.

به طور معمول، شرکت ها می خواهند مردم نام برند خود را حفظ کنند، بنابراین اغلب آسانتر و موثرتر برای جایگزینی اسم ها در

لوگو، به جای نام کامل است. به عنوان مثال،

  • فروشگاه (H & M (Hennes & Mauritz
  • یا رستوران (KFC  (Chicken Fried Chicken

که در لوگو های خود از حروف مختصر استفاده کرده اند. استفاده از حروف اول در لوگو، قابل قبول است زیرا ممکن است نام برند

تجاری شما به راحتی  در حافظه مشتریان جای گیرد .

 

لوگو به عنوان متن

همانطور که از نامش بر می آید، این نوع تقریبا شامل متن به تنهایی  است. به طور کلی، آن را از نام شرکت تشکیل شده است،

اما گاهی اوقات نیز شامل جزئیات کوچک بصری و یا شعار است. انتخاب تایپوگرافی و رنگ گامی مهم در ایجاد این نوع لوگو است

زیرا در آن لحظه شما هویت خود را به آن می دهید و می توانید آن را بی نظیر ایجاد کنید. استفاده از اصالت در انتخاب رنگ و فونت

برای خروج از رقابت با رقبا کار بسیار مهمی است که شما خود را از سایرین جدا کنید.

 

نکات کلیدی طراحی لوگو

 

لوگو به عنوان نماد

اغلب این نوع از آرم ها توسط شرکت هایی استفاده می شود که در جهان مشهور هستند و به راحتی قابل تشخیص هستند. ما به

عنوان مثال از نایک، اپل و مک دونالد فکر می کنیم که در هنگام ذکر نام برند یا نشان دادن نماد نیازی به ارائه بیشتراطلاعات ندارند.

یکی از مزایای قابل توجه این نوع آرم این است که قابل شناسایی است بدون توجه به ابعادی که به آن داده شده است. در حقیقت،

این که آیا بر روی یک کارت ویزیت یا بر روی تبلیغات بزرگ در لبه بزرگراه چاپ شده است، نماد همیشه کاملا قابل خواندن است.

 

نکات کلیدی طراحی لوگو

 

لوگوی ترکیبی

همانطور که از نامش بر می آید، این نوع آرم، متن (معمولا نام شرکت یا شعار) را با یک نماد، یک تصویر، یک شکل یا یک نقاشی ترکیب

می کند. شرکت های مشهور مانند Lacoste، Under Armor و Puma تمایل دارند تا از این نوع آرم از زمانی که به اندازه کافی شناخته

شده استفاده کنند، نام برند خود را حذف کرده و فقط در لوگوی خود نگهداری کنند. به عنوان یکی از انواع رایج ترین آرم ها، لوگوی ترکیب

ممکن است بسته به وضعیت شرکت شما تغییر کند.

 

نکات کلیدی طراحی لوگو

 


خلاصه و نکات مقاله : نکات کلیدی طراحی لوگو

با پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله، شانس خود را در جهت موفقیت آمدن لوگوی خود قرار دهید. یکی از تنها مواردی که می تواند

با کیفیت آرم شما مواجه شود بودجه یا زمان محدودی است.شما باید به یاد داشته باشید که لوگوی شما به عنوان “موفقیت” در نظر

گرفته می شود اگر در طول زمان ساده، منحصر به فرد، به راحتی قابل شناسایی و با دوام باشد. این نباید با لوگو رقبای خود یا سایر

شرکت ها اشتباه گرفته شود و باید در همه رسانه ها، بزرگ یا کوچک استفاده شود. برای اینکه آرم شما تا حد ممکن موثر باشد، باید

آن را بر روی تمام ابزارهای ارتباطی خود مشاهده کنید: کارت ویزیت ، وب سایت، پوستر و …

امیدواریم این مقاله « نکات کلیدی طراحی لوگو »  کارایی لازم را برای شما دوستان عزیز داشته باشد ، ممنون بابت همراهی همیشگی

شما همچنین شما میتوانید از سایر آموزش های کاربردی سایت آرمیا دیزاین استفاده کنید .

تهیه شده : توسط سایت آرمیا دیزاین

 

 

بستن
rotate_right
بستن

ارسال پیام

image
بستن

علاقه مندی های من

image
اعلانات visibility rotate_right بستن
image
image
arrow_left
arrow_right